Travel Objectives Of Industry (শিল্পের ভ্রমণ উদ্দেশ্য)

Come 2019, Tourism Industry Should Watch For These Travel Trends

Entrepreneurship:      The ability to see an opportunity, to obtain needed financing, to obtain the proper location and sites, to engage designers to create physical settings, and to gather the human resources needed to manage the physical plant and services is important for travel development. (একটি সুযোগ দেখার ক্ষমতা, প্রয়োজনীয় অর্থায়ন পাওয়ার জন্য, সঠিক অবস্থান এবং সাইটগুলি পাওয়ার জন্য, ডিজাইনারদের শারীরিক স্থাপনা তৈরিতে নিয়োজিত করা এবং ভৌত উদ্ভিদ এবং পরিষেবাগুলি পরিচালনার জন্য প্রয়োজনীয় মানব সম্পদ সংগ্রহ করা ভ্রমণ উন্নয়নের জন্য গুরুত্বপূর্ণ।)

Finance:     Certainly, capital is required for the development of tourism. But the ease of obtaining the financial backing for tourism varies greatly. (পর্যটন বিকাশের জন্য অবশ্যই পুঁজির প্রয়োজন। কিন্তু পর্যটনের জন্য আর্থিক সমর্থন পাওয়ার সহজতা ব্যাপকভাবে পরিবর্তিত হয়।)

Labor:      The availability of adequately trained workers in an area can have considerable influence on tourism development. As markets demand higher levels of service, well-trained and competent people are in greater need. The popular view that the untrained can perform all tasks needed in the diversity of tourism development is false. (একটি এলাকায় পর্যাপ্ত প্রশিক্ষিত কর্মীদের প্রাপ্যতা পর্যটন উন্নয়নে যথেষ্ট প্রভাব ফেলতে পারে। যেহেতু বাজারগুলি উচ্চতর স্তরের সেবার দাবি করে, তেমনি প্রশিক্ষিত এবং যোগ্য ব্যক্তিদের আরও বেশি প্রয়োজন হয়। জনপ্রিয় মতামত যে অপ্রশিক্ষিত পর্যটন উন্নয়নের বৈচিত্র্যের জন্য প্রয়োজনীয় সমস্ত কাজ সম্পাদন করতে পারে তা মিথ্যা।)

Competition:      The freedom to compete is a postulate of the free enterprise system. If a business can develop and offer a better product. (প্রতিদ্বন্দ্বিতার স্বাধীনতা একটি মুক্ত উদ্যোগ ব্যবস্থা। যদি একটি ব্যবসা বিকশিত হতে পারে এবং একটি ভাল পণ্য অফার করতে পারে।)

Community:     A much more important factor influencing tourism development than has been considered in the past is the attitude toward tourism by the several community sectors. Political, environment, religious, cultural, ethnic and other groups in an area can make or break the proper functioning of  the tourism system. (অতীতের তুলনায় পর্যটন বিকাশকে প্রভাবিত করার চেয়ে অনেক বেশি গুরুত্বপূর্ণ একটি বিষয় হল বিভিন্ন সম্প্রদায়ের সেক্টরের পর্যটনের প্রতি মনোভাব। একটি এলাকার রাজনৈতিক, পরিবেশ, ধর্মীয়, সাংস্কৃতিক, জাতিগত এবং অন্যান্য গোষ্ঠী পর্যটন ব্যবস্থার যথাযথ কার্যকারিতা তৈরি বা ভাঙতে পারে।)

Governmental Policies:      The policies of the many departments and bureaus can have a great bearing on how human, physical and cultural resources are utilized. Smooth or erratic functioning of the tourism system is greatly influenced by governmental policies. (মানুষের, শারীরিক এবং সাংস্কৃতিক সম্পদ কীভাবে ব্যবহার করা হয় তার উপর অনেক বিভাগ এবং ব্যুরোর নীতিগুলি একটি বড় প্রভাব ফেলতে পারে। পর্যটন ব্যবস্থার মসৃণ বা অনিয়মিত কার্যকারিতা সরকারী নীতি দ্বারা ব্যাপকভাবে প্রভাবিত হয়।)

Organization and Leadership:     Many areas have hired consultants to plan for tourism opportunities but frequently such plans for development have not materialized for lack of organization and leadership. Any planning for tourism in the future must take into account the core of the tourism functional system and the many factors influencing it. (অনেক এলাকা পর্যটন সুযোগের পরিকল্পনা করার জন্য পরামর্শদাতা নিয়োগ করেছে কিন্তু সংগঠন এবং নেতৃত্বের অভাবে প্রায়ই উন্নয়নের জন্য এই ধরনের পরিকল্পনা বাস্তবায়িত হয়নি। ভবিষ্যতে পর্যটনের জন্য যেকোনো পরিকল্পনা অবশ্যই পর্যটন কার্যকরী ব্যবস্থার মূল এবং এটিকে প্রভাবিতকারী অনেক বিষয়কে বিবেচনায় নিতে হবে।)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.