Technological Innovations

What Are the Disruptive Innovation Technology in the Tourism Industry? -  Tramcorallo

Technology is a powerful influence on modern tourism. Technological break through can change the sustainability status of a tourism business or destination overnight, but they can also offer effective means towards long term sustainability in an ecological sense.

(আধুনিক পর্যটনে প্রযুক্তি একটি শক্তিশালী প্রভাব। প্রযুক্তিগত বিরতি রাতারাতি পর্যটন ব্যবসা বা গন্তব্যের স্থিতিশীলতার অবস্থা পরিবর্তন করতে পারে, তবে তারা পরিবেশগত অর্থে দীর্ঘমেয়াদী স্থায়িত্বের জন্য কার্যকর উপায়ও সরবরাহ করতে পারে।)

Tourism, as with many other sectors of the economy, has experienced the shock of technological change. Improvements in transport and communications have deceased the friction of distance and made the greater part of the globe accessible.

(পর্যটন, অর্থনীতির অন্যান্য অনেক খাতের মতো, প্রযুক্তিগত পরিবর্তনের ধাক্কা অনুভব করেছে। পরিবহন ও যোগাযোগ ব্যবস্থার উন্নতি দূরত্বের ঘর্ষণকে শেষ করেছে এবং পৃথিবীর বৃহত্তর অংশকে অ্যাক্সেসযোগ্য করেছে।)

High speed, computer-based communication and reservation facilities are now an integral part of the global tourism network. Not only do these facilities enable instantaneous lines across the world, they also have added immeasurably to levels of awareness, both of tourism and those serving the travelling public.

(উচ্চ গতি, কম্পিউটার-ভিত্তিক যোগাযোগ এবং রিজার্ভেশন সুবিধা এখন বৈশ্বিক পর্যটন নেটওয়ার্কের একটি অবিচ্ছেদ্য অংশ। এই সুবিধাগুলি কেবল বিশ্বজুড়ে তাত্ক্ষণিক লাইনগুলিকে সক্ষম করে না, তারা পর্যটন এবং ভ্রমণকারী জনসাধারণের পরিবেশনকারী উভয় ক্ষেত্রেই সচেতনতার স্তরে ব্যাপকভাবে যোগ করেছে।)

Perhaps the most exciting and powerful tool of technology has yet to impact fully on the tourism scene by way of internet “world Wide Web”. The potential of the rapidly expanding internet to create and disseminate knowledge relevant to tourism marketing is receiving increasing attention. Accessed through the internet, interactive media can create new sales opportunities for tourism enterprises and services.

(সম্ভবত প্রযুক্তির সবচেয়ে উত্তেজনাপূর্ণ এবং শক্তিশালী হাতিয়ার এখনও “ওয়ার্ল্ড ওয়াইড ওয়েব” এর মাধ্যমে পর্যটন দৃশ্যের উপর পুরোপুরি প্রভাব ফেলতে পারেনি। পর্যটন বিপণনের জন্য প্রাসঙ্গিক জ্ঞান তৈরি এবং প্রচারের জন্য দ্রুত সম্প্রসারিত ইন্টারনেটের সম্ভাবনা ক্রমবর্ধমান মনোযোগ পাচ্ছে। ইন্টারনেটের মাধ্যমে অ্যাক্সেস করা, ইন্টারেক্টিভ মিডিয়া পর্যটন উদ্যোগ এবং পরিষেবার জন্য বিক্রয়ের নতুন সুযোগ তৈরি করতে পারে।)

Used interactively, the internet offers the facility to select tourism sites and activities based on complete product information, and the promise of a fulfilling tourism experience, yet in a sustainable environmental context.

(ইন্টারেক্টিভভাবে ব্যবহৃত, ইন্টারনেট সম্পূর্ণ পণ্য তথ্যের উপর ভিত্তি করে পর্যটন সাইট এবং ক্রিয়াকলাপগুলি নির্বাচন করার সুবিধা প্রদান করে, এবং একটি পরিপূর্ণ পর্যটন অভিজ্ঞতার প্রতিশ্রুতি, তবুও একটি টেকসই পরিবেশগত প্রেক্ষাপটে।)

 

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.