Planning Scales (পরিকল্পনা স্কেল)

How to Draw a Floor Plan to Scale: 13 Steps (with Pictures)

Site Scale:     All three sectors – businesses, nonprofit organizations, and government agencies – have increasingly employed professionals to plan and design their properties. Gradually, professionals firms of architecture, landscape architecture, engineering and planning have found opportunities in the tourism field. (তিনটি সেক্টর – ব্যবসা, অলাভজনক সংস্থা এবং সরকারী সংস্থা – তাদের সম্পত্তিগুলির পরিকল্পনা এবং নকশা করার জন্য ক্রমবর্ধমান পেশাদারদের নিযুক্ত করেছে। ধীরে ধীরে, স্থাপত্য, ল্যান্ডস্কেপ আর্কিটেকচার, প্রকৌশল এবং পরিকল্পনার পেশাদার সংস্থাগুলি পর্যটন ক্ষেত্রে সুযোগ পেয়েছে।)

Destination Scale:     A critical mass of tourism development implies a large enough and diverse enough amount of attractions and services to meet the needs and desires of several travel market segments. Attractions are developed and managed sites that from the basis for travelers interest in things to see and do. The reason for a large number and diversity of attractions is to increase the demand for service – loading, food, retail sales, and transportation.  (পর্যটন বিকাশের একটি সমালোচনামূলক ভর বলতে বোঝায় যে বেশ কয়েকটি ভ্রমণ বাজার বিভাগের চাহিদা এবং আকাঙ্ক্ষা পূরণের জন্য যথেষ্ট পরিমাণে এবং বৈচিত্র্যপূর্ণ যথেষ্ট পরিমাণ আকর্ষণ এবং পরিষেবা। আকর্ষণগুলি বিকশিত এবং পরিচালিত সাইট যা ভিত্তি থেকে ভ্রমণকারীদের দেখার এবং করার জন্য আগ্রহী। লোকেশন, খাদ্য, খুচরা বিক্রয়, এবং পরিবহন – সেবার চাহিদা বৃদ্ধি করা একটি বড় সংখ্যা এবং আকর্ষণের বৈচিত্র্যের কারণ।)

Regional Scale:     Many more resource areas are involved, a greater number of political jurisdictions are included, and the time periods of accomplishment are much longer. Nevertheless, the main reason for planning at this macro scale is better integration of the whole. The better that each site and destination zone relate to one another the better it will be for individual tourism success and for the region as a whole. (আরো অনেক সম্পদ ক্ষেত্র জড়িত, একটি বৃহৎ সংখ্যক রাজনৈতিক এখতিয়ার অন্তর্ভুক্ত করা হয়েছে, এবং অর্জনের সময়কাল অনেক বেশি। তবুও, এই ম্যাক্রো স্কেলে পরিকল্পনার প্রধান কারণ হল সমগ্রের আরও ভাল সংহতকরণ। প্রতিটি সাইট এবং গন্তব্য অঞ্চল একে অপরের সাথে যত ভাল হবে ততই এটি ব্যক্তিগত পর্যটন সাফল্য এবং সমগ্র অঞ্চলের জন্য ভাল হবে।)

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.