Expanded Markets (সম্প্রসারিত বাজার)

The Ultimate Guide to Building a Go-To-Market Strategy

A review of some of the important factors within markets may provide some insight into the opportunities and limits of market manipulation. (বাজারের মধ্যে কিছু গুরুত্বপূর্ণ বিষয়গুলির পর্যালোচনা বাজারের কারসাজির সুযোগ এবং সীমা সম্পর্কে কিছু অন্তর্দৃষ্টি প্রদান করতে পারে।)

Ability:     Shifts in the ability of people to travel and to spend moneys on travel objectives can have a very important impact on a region. Factors such as increased incomes, greater job security and discriminate incomes can also have great impact. (মানুষের যাতায়াতের ক্ষমতার পরিবর্তন এবং ভ্রমণের লক্ষ্যে অর্থ ব্যয় করা একটি অঞ্চলে খুব গুরুত্বপূর্ণ প্রভাব ফেলতে পারে। বর্ধিত আয়, অধিক চাকরির নিরাপত্তা এবং বৈষম্যমূলক আয়ের মতো বিষয়গুলিও দারুণ প্রভাব ফেলতে পারে।)

Image:     Markets have either negative, neutral, or positive image values toward regions. These image values can have a good or bad influence upon the popularity of a region. (অঞ্চলগুলির দিকে বাজারগুলির নেতিবাচক, নিরপেক্ষ বা ইতিবাচক চিত্রের মান রয়েছে। এই চিত্রের মানগুলি একটি অঞ্চলের জনপ্রিয়তার উপর ভাল বা খারাপ প্রভাব ফেলতে পারে।)

Priority:     People must place high priority on travel in their expenditure of time and money if tourism is to thrive. If society shifts its properties into other consumer targets- home, automobiles, and education- tourism will lose. Although advertising and promotion may have some impact, it is difficult to change the priority ratings of families and individuals. (পর্যটনকে সমৃদ্ধ করতে হলে মানুষকে অবশ্যই তাদের সময় এবং অর্থ ব্যয়ের ক্ষেত্রে ভ্রমণের উপর অগ্রাধিকার দিতে হবে। যদি সমাজ তার সম্পত্তি অন্য ভোক্তা লক্ষ্য- বাড়ি, অটোমোবাইল, এবং শিক্ষা- স্থানান্তর করে তাহলে পর্যটন হারাবে। যদিও বিজ্ঞাপন এবং প্রচার কিছু প্রভাব ফেলতে পারে, পরিবার এবং ব্যক্তিদের অগ্রাধিকার রেটিং পরিবর্তন করা কঠিন।)

Mobility:     Obviously, mobility of the market- opportunity to travel from home to the destination- is very important. The number of people able to travel to tourist destinations may be drastically affected by continued changes in costs of automobiles, bus, and air travel. To some degree from a destination area. (স্পষ্টতই, বাজারের গতিশীলতা- বাড়ি থেকে গন্তব্যে যাওয়ার সুযোগ- খুবই গুরুত্বপূর্ণ। অটোমোবাইল, বাস, এবং বিমান ভ্রমণের ক্রমাগত পরিবর্তনের কারণে পর্যটকদের গন্তব্যে ভ্রমণ করতে সক্ষম মানুষের সংখ্যা ব্যাপকভাবে প্রভাবিত হতে পারে। একটি গন্তব্য এলাকা থেকে কিছু ডিগ্রী।)

Social Constraint:     Over history, social controls have been increasingly liberalized. Changes in dress, conduct and an increase in the variety of recreational activities have influenced travel land use in recent decades. A local society may even have values in conflict with those of visitors. Better information and educational programs can be used to lesson social conflict between hosts and guests. (ইতিহাস জুড়ে, সামাজিক নিয়ন্ত্রণগুলি ক্রমবর্ধমান উদারীকৃত হয়েছে। পোশাক, আচার -আচরণ এবং বিনোদনমূলক ক্রিয়াকলাপের বৈচিত্র্যের পরিবর্তন সাম্প্রতিক দশকগুলিতে ভ্রমণ ভূমি ব্যবহারকে প্রভাবিত করেছে। একটি স্থানীয় সমাজ এমনকি দর্শনার্থীদের সাথে দ্বন্দ্বের মধ্যে মূল্যবোধ থাকতে পারে। হোস্ট এবং অতিথিদের মধ্যে সামাজিক দ্বন্দ্ব পাঠের জন্য আরও ভাল তথ্য এবং শিক্ষামূলক প্রোগ্রাম ব্যবহার করা যেতে পারে।)

Governmental Constraint:     Generally, there are few direct governmental constraints to travel, but governmental policy and regulations do have an impact on travel and tourism development. Taxes on gasoline, air travel and properties exert constraints on certain recreational activities.

Friends and Relatives:     A major category of the tourism market activity is the visiting of friends and relatives. The habitat shifts of these people make a difference in the destinations of this segment of travelers. Knowing the locations and changes in locations of friends and relatives is important but it is different for a tourism region to have any influence over this factor. (পর্যটন বাজারের ক্রিয়াকলাপের একটি প্রধান বিভাগ হল বন্ধু এবং আত্মীয়দের পরিদর্শন। এই লোকদের আবাসস্থল স্থানান্তর ভ্রমণকারীদের এই অংশের গন্তব্যস্থলে একটি পার্থক্য তৈরি করে। বন্ধুদের এবং আত্মীয়দের অবস্থানের অবস্থান এবং পরিবর্তনগুলি জানা গুরুত্বপূর্ণ তবে পর্যটন অঞ্চলের জন্য এই বিষয়টির উপর কোনও প্রভাব থাকা আলাদা।)

Proximity:    Generally, the shorter the distance between home and the tourism region the better. Markets nearby or within a region are usually the ones most productive. One way a region can affect this proximity is by favoring destination development at locations most accessible from markets. Improving the time distance can sometimes improve the effect of proximity. (সাধারণত, বাড়ি এবং পর্যটন অঞ্চলের মধ্যে দূরত্ব কম। কাছাকাছি বা একটি অঞ্চলের মধ্যে বাজার সাধারণত সবচেয়ে উত্পাদনশীল হয়। একটি অঞ্চল এই নৈকট্যকে প্রভাবিত করতে পারে তা হল বাজার থেকে সর্বাধিক অ্যাক্সেসযোগ্য স্থানে গন্তব্য বিকাশের পক্ষে। সময়ের দূরত্ব উন্নত করা কখনও কখনও সান্নিধ্যের প্রভাবকে উন্নত করতে পারে।)

Volume:     Given today’s burgeoning environmental issues. It is fanciful to suggest increasing the population in market areas in order to increase tourist business. (আজকের ক্রমবর্ধমান পরিবেশগত সমস্যাগুলি দেওয়া হয়েছে। পর্যটন ব্যবসা বাড়ানোর জন্য বাজার এলাকায় জনসংখ্যা বাড়ানোর পরামর্শ দেওয়াটা কল্পনাপ্রসূত।)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.