Coloring Materials (রঙিন উপকরণ)

Food coloring - Wikipedia

They may be divided into a simple classification of natural coloring and synthetic coloring. Natural a coloring mainly come from plants whilst synthetic coloring are man-made with some originating products. (এগুলি প্রাকৃতিক রঙ এবং সিন্থেটিক রঙের সাধারণ শ্রেণিবিন্যাসে বিভক্ত হতে পারে। প্রাকৃতিক রঙ প্রধানত উদ্ভিদ থেকে আসে যখন সিন্থেটিক রং কিছু উৎপাদিত পণ্য দিয়ে মানুষের তৈরি।)

Both types are obtainable in liquid and powder form. The use of coloring matter in food is closely controlled by legislation in every country or some are considered to be poisonous to varying degrees. (উভয় ধরনের তরল এবং গুঁড়া আকারে পাওয়া যায়। খাবারে রঙিন পদার্থের ব্যবহার প্রতিটি দেশে আইন দ্বারা ঘনিষ্ঠভাবে নিয়ন্ত্রিত হয় বা কিছু কিছু ভিন্ন মাত্রায় বিষাক্ত বলে বিবেচিত হয়।)

Only three primary colors are essentials for decorating are (সাজানোর জন্য শুধুমাত্র তিনটি প্রাথমিক রং অপরিহার্য)

  • Red
  • Yellow
  • Blue

and all other colors can be obtained by mixing two or more of these colors.

Food Coloring White Background High Resolution Stock Photography and Images  - Alamy

  • Black and brown colors are available, but they are not used very often, especially brown color.
  • Deep coloration of edible products should be avoided.

Food Color Chart :

Red – Basic Color

Yellow – Basic Color

Blue – Basic Color

Orange – Red and Yellow

Violet – Red and Blue

Green – Yellow and Blue

Spring Green – Green and Yellow

Turquoise – Blue and Green

Red Orange – Red and Orange

Brown – Chocolate

Coffee – Instant Coffee

Black – Red, Yellow and Blue

Gray – Black and White

How to Dye Rice for Sensory Play - Little Bins for Little Hands

Brown:     It is produced by simple caramelizing sugar to a dark color and diluting it with water or by chocolate or cocoa powder. (এটি সাধারণ ক্যারামেলাইজিং চিনিকে গা dark় রঙে এবং জল দিয়ে বা চকোলেট বা কোকো পাউডার দিয়ে তৈরি করা হয়।)

Coffee:     This may be obtained from a strong infusion of ground roasted coffee beans.  (এটি গ্রাউন্ড রোস্টেড কফি বিনের শক্তিশালী আধান থেকে পাওয়া যেতে পারে।)

Green:      It is obtained by extracting the natural green coloring from plants such as spinach. It is used in confectionery and green sauces.  (এটি পালং শাকের মতো উদ্ভিদ থেকে প্রাকৃতিক সবুজ রঙ বের করে প্রাপ্ত হয়। এটি মিষ্টান্ন এবং সবুজ সসে ব্যবহৃত হয়।)

Red:      It is obtained from a small insect which is commercially produced and obtained from the female insect which is killed, dried and then ground to a fine powder whilst in water. This red liquid is then boiled for a long period and stabilized with lime so that the coloring does not participate out.  (এটি একটি ছোট পোকামাকড় থেকে পাওয়া যায় যা বাণিজ্যিকভাবে উৎপাদিত হয় এবং স্ত্রী পোকা থেকে পাওয়া যায় যা পানিতে শুকিয়ে শুকিয়ে তারপর একটি সূক্ষ্ম গুঁড়ায় মাটি হয়ে যায়। এই লাল তরলটি দীর্ঘ সময়ের জন্য সিদ্ধ করা হয় এবং চুন দিয়ে স্থির করা হয় যাতে রঙটি অংশ না নেয়।)

Yellow:     It is obtained from several sources such as saffron and turmeric and some other plants. (এটি জাফরান এবং হলুদ এবং অন্যান্য কিছু উদ্ভিদের মতো বিভিন্ন উত্স থেকে প্রাপ্ত।)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.